Stavebniny PRO-DOMA letos slaví 35 let na trhu a s 125 pobočkami patří mezi největší hráče v oboru. Co stojí za jejich úspěchem, proč firma spoléhá na své obchodní zástupce, jaké příležitosti jim nabízí a proč úspěch nestojí na technologiích, ale na osobním přístupu?

Petr Vaněrka
Generální ředitel

Kristýna Krejčíková
Obchodní zástupce

Štěpán Krotký
Vedoucí pobočky
PRO-DOMA letos slaví 35 let a se 125 pobočkami patří mezi nejvýznamnější hráče v oboru. Co stojí za tímto úspěchem a kam dál směřujete?
Petr Vaněrka: Ano jsme pyšní na to, kým jsme a jaký podíl na trhu máme. Je naprosto zřejmé, kdo stojí za úspěchem PRO-DOMA. Jsou to její zaměstnanci, kteří tvoří tým profesionálů s ambicemi dokázat, že to prostě jde. Naší vizí je nadále nevybočovat z takzvané horizontální integrace a strategií je tedy rozšiřovat síť prodejen na území České republiky.
Zákazník pozná, jestli vám na něm záleží.
Jakou roli mají obchodní zástupci ve vaší strategii a jaké příležitosti k růstu jim firma nabízí?
Petr Vaněrka: Obchodní zástupci jsou zásadním hybatelem obchodu, máme jich 173. To už je armáda, která v bojišti obchodu dokáže zvládnout velká vítězství. Jejich misí je dělat obchod, obchod a nic jiného než obchod. Jejich účel existence není dělat papíry a vyplňovat tabulky. Zaměřujeme se na školení prodejních dovedností a odborná oborová školení. Výsledkem je pak vysoká kompetence našich obchodníků a ti mají adekvátní cenu na trhu práce.
Podívat se na detail pozice Obchodní zástupce >

Co vás na práci obchodního zástupce nejvíc motivuje? A jak důležité jsou vztahy se zákazníky a opora silné značky?
Kristýna Krejčíková: Motivuje mě hlavně to, že každý den je jiný. Každá zakázka má svůj příběh, každá stavba svůj rytmus. Baví mě hledat řešení, která zákazníkovi opravdu pomůžou. A mít v zádech značku, která má jméno a respekt v oboru, je obrovská výhoda. Pomáhá budovat důvěru a jistotu, kterou zákazníci potřebují.

Modernizace, digitalizace a inovace přispěly k rekordním výsledkům. Jakou roli v tom hrají vaši lidé?
Petr Vaněrka: Lidé jsou základem všeho. Technologie pomáhají, ale úspěch stojí na osobním nasazení. Pečlivě si vybíráme, s kým spolupracujeme – shoda hodnot je pro nás klíčová. Následky v podobě rekordních výsledků jsou pak samozřejmé.
Štěpán Krotký: Digitální nástroje zjednodušují práci, ale zákazník pozná, jestli vám na něm záleží. Vztahy nevytváří aplikace, to je na nás.

Vidíte potenciál i u lidí bez zkušeností ze stavebnictví? A co je pro vás u nových kolegů nejdůležitější?
Petr Vaněrka: Nemáte-li znalosti v oboru, tak to automaticky neznamená, že nebudete mít úspěch. Lidé se zkušenostmi v oboru sice mají určitou výhodu znalosti prostředí a materiálů, nicméně také mohou mít i předsudky, co a jak dělat. To lidé mimo obor nemají a jdou do toho hodně napřímo a naplno. Máme jich spoustu, kteří tento fakt potvrzují v praxi. Klíčové jsou pro nás ambice a chuť se učit. My podpoříme u zkušených jejich kompetenci a u nováčků začneme pěkně od začátku. A nakonec vytvoříme schéma motivací, aby je to ještě víc bavilo. A je vyhráno. Obchodu se daří a my se už nyní těšíme na další úspěšný rok. Nic složitého!