• ADVERTORIAL
    VÝVOJ A TESTOVÁNÍ NOVÝCH MATERIÁLŮ A TECHNOLOGIÍ V COMTES FHT
    COMTES FHT a.s., je soukromá výzkumná organizace, která se zabývá především vývojem kovových materiálů, strojírenských technologií a testováním materiálových vlastností. Společnost byla založena v roce 2000 jako inženýrská kancelář. V současnosti zaměstnává více než stovku pracovníků. Ti se podílí na vývoji materiálů a technologií pro přední průmyslové firmy (Volkswagen, Benteler, voestalpine nebo Doosan). V experimentální … Pokračovat
  • Inovace a technologie
    SMART CITY: BUDOUCNOST NAŠICH MĚST
    Koncept chytrých měst se snaží využívat inovativních přístupů k lepšímu managementu měst na základě věrohodných dat, informací a znalostí s ohledem na udržitelný rozvoj města, jeho odolnost a kvalitu života obyvatel. Požadavky se samozřejmě liší město od města. Jedno se orientuje více průmyslově, jiné se snaží být atraktivní pro turisty, další si zakládá na tom, že je univerzitním městem. … Pokračovat
    Budoucnost výzkumu a inovací
    CONTINENTAL BRANDÝS: PRÁCE S NEJMODERNĚJŠÍMI TECHNOLOGIEMI V INSPIRATIVNÍM PROSTŘEDÍ
    Chtěli byste výsledky své práce vidět každý den kolem sebe? Firma Continental zaměstnává tisíce spokojených pracovníků po celém světě a vy teď můžete být jedním z nich. VÝROBA ELEKTRONIKY S ŘADOU PŘÍLEŽITOSTÍ Do brandýského Continentalu jsem prvně nastoupil na praxi na střední elektroprůmyslovce. Continental jsem znal jako pneumatiky, proto mě překvapilo, že se tu vyrábí elektronika do … Pokračovat
    Budoucnost výzkumu a inovací
    LETOŠNÍ VĚDAFEST NA TÉMA DIGITÁLNÍ SVĚT BUDE OPĚT CELOREPUBLIKOVÝ
    Devátý ročník Festivalu vědy, nyní VědaFestu, který se uskuteční 8. září, naváže na předešlé ročníky. Různé způsoby prezentace vědy pro veřejnost mají svůj nezastupitelný význam, což potvrdil i loňský online ročník. Festival vědy 2020 byl první a do té doby jedinou interaktivní online akcí podobného charakteru, která se uskutečnila. Díky virtuálnímu prostředí se jí tak mohli zúčastnit … Pokračovat
    Inovace a technologie
    JAN MEDVEĎ: U TĚŽŠÍCH VOZIDEL NEEXISTUJE ŽÁDNÁ NÁHRADA SPALOVACÍCH MOTORŮ
    „Silniční doprava se v principu nezříká odpovědnosti za podíl na znečištění životního prostředí, ani nezpochybňuje, že vývoj by měl směřovat k čistší dopravě a že by emise měly klesat. Nicméně některé cíle, které Evropská komise (dále EK) vytyčila, se nám zdají v tak krátkém časovém horizontu nesplnitelné, někdy až naivní. A to kromě jiného i proto, že EK hodlá … Pokračovat