Domovská stránka » Boj o talenty » 3 ZÁKLADNÍ PRAVIDLA ÚSPĚŠNÉHO POHOVORU: PŘÍPRAVA, SEBEVĚDOMÍ A AUTENTICITA
Boj o talenty

3 ZÁKLADNÍ PRAVIDLA ÚSPĚŠNÉHO POHOVORU: PŘÍPRAVA, SEBEVĚDOMÍ A AUTENTICITA

FOTO: archiv KM

Kristýna Millon, HR manažerka společnosti FORVIA, se ve své pozici soustředí především na budování kvalitní firemní kultury a prosazení HR jako strategické funkce společnosti. Jak se na základě jejích dlouholetých zkušeností mají uchazeči o zaměstnání správně připravit na pohovor?

KRISTÝNA MILLON

HR Manažerka společnosti FORVIA, která je fúzí několika původních společností – Faurecia, SAS, Hella

Vždy doporučuji k hledání nového zaměstnání přistupovat jako k projektu. Z mého pohledu je důležité svoje kroky koordinovat a průběžně sledovat tak, abyste je mohli řízeně směrovat k úspěchu.

Nepodceňujte přípravu

Prvním krokem je dobře si vybrat společnost, ve které byste chtěli působit a byli zde spokojení s nabízenými možnostmi vlastní realizace. Základem je připravit se na setkání u potenciálního zaměstnavatele formálně. Nepodceňovat přípravu dokumentů, kterými se chci prezentovat, protože životopis a další podklady jsou naší vstupní vizitkou do nové firmy.

Je také důležité upoutat pozornost recruitera. Kromě obsahové prezentace zkušeností a dovedností hraje zásadní roli i vizuální forma životopisu. Nemusíte vždy využít pouze nabízené formáty stažené z internetu. Každý personalista je zná a určitě ocení změnu.

Počítejte s úspěchem

Předtím než dojde k setkání s potenciálním zaměstnavatelem, doporučuji provést vnitřní „sebekoučink“. Tedy odpovědět si na sérii důležitých otázek, které mi pomohou ujasnit si svá očekávání a nasimulovat ideální průběh setkání. Můžeme se tak tzv. nastavit na úspěch.

Buďte sami sebou

V neposlední řadě nepodceňujte autenticitu. Je potřeba ukázat něco ze sebe. To je to kouzlo, které rozlišuje jednotlivé kandidáty a pomáhá recruiterům a hiring manažerům vybrat ideálního uchazeče pro jejich business, tým a samotnou práci. Nebojte se být odlišní. Správným leaderům je dnes více než jasné, že úspěšný tým stojí na diverzitě.

Další článek