Skip to main content
Domovská stránka » Kariéra ve STEM » CO JE POTŘEBA K TOMU, ABY SE INVESTOVÁNÍ STALO BĚŽNOU ZÁLEŽITOSTÍ NÁS VŠECH?
ADVERTORIAL

Nahlédněte do dynamického světa finanční společnosti XTB, která se rozhodla změnit pravidla hry v oblasti financí. Jejím cílem je udělat z investování a tradingu jednoduchou záležitost na pár kliknutí.

ŠTĚPÁN HÁJEK

Analyst (CZ)

Jaká je Vaše náplň práce? Co z toho Vás baví nejvíce?

Mezi hlavní činnosti práce analytika finančních trhů patří tvorba obsahu. První část se zaměřuje na činnosti, které jsou cíleny na klientský servis. To znamená tvorba psaného a video obsahu na náš web, partnery nebo YouTube kanál. Druhou částí je komunikace s médii. Součástí toho je také zastupování společnosti na různých konferencích. Menší částí je komunikace s klienty, kteří mají specifické dotazy na jednotlivá aktiva nebo akciové společnosti.

Zajímáte se o dění na finančních trzích či sami obchodujete? Přidejte se k nám!

Nedílnou součástí všeho je neustále sledování nejnovějších událostí, aby analytik zůstal v obraze. To je jedna z těch zábavnějších částí. Osobně mě nejvíce baví tvorba videoobsahu, účast na různých podcastech či rozhovorech o akciových trzích a edukace klientů ohledně dynamik na finančních trzích, které vnímám jako nejdůležitější.

Co vnímáte jako největší výzvy?

Výzvou je v první řadě filtrování a správná interpretace relevantních zpráv, kterých dorazí za každý den stovky. Na rozdíl od portfolio manažera je práce analytika trochu rozmanitější, jelikož se zájem o aktiva či události z konkrétní části finančního světa často mění. Je potřeba se neustále zdokonalovat, učit se něco nového a zároveň zůstat produktivní v ostatních oblastech, které tvoří náplň práce.

DAVID ŠNAJDR

Regional Director (CZ/SK/HU)

Pro firmu v rozkvětu je důležité mít vizi do budoucna, jaká je ta Vaše?

Naše vize je posunout se celosvětově mezi ty největší hráče na trhu v horizontu několika let. Rovněž chceme pokračovat v rozšiřování naších služeb, naší nabídky pro klienty. Chceme diverzifikovat nabídku. Stát se tedy takovým obchodním domem, ve kterém klient nalezne naprosto vše, co potřebuje ke spravování svých peněz. V jednom mobilu, v jedné aplikaci a na pár kliků.

Založte si testovací účet zdarma ZDE

Jak dlouho v XTB již pracujete a změnilo se od té doby něco?

Jako student jsem nastoupil do XTB v roce 2007, kdy se otevírala pobočka v Praze, a za tu dobu se změnilo opravdu velmi mnoho. Především klienti jsou dnes daleko více samostatnější a vzdělanější v tradingu i investování. Už dávno to nejsou pouze koníčky pro úzkou skupinu expertů, ale stávají se nedílnou součástí života mnoha lidí.

MICHAEL KOPTA

Head of Marketing (CZ/SK/HU)

Váš tým se během posledního roku zásadně rozrostl, díky čemu se XTB z Vašeho pohledu tak daří?

Jistě je to kombinace několika faktorů. Mezi ně patří např. popularizace a rozvoj investování jako běžné činnosti moderního člověka. Dříve se investování považovalo za nedostupné pro běžné lidi, dnes se bere jako běžná součást životního stylu, který pomáhá se spořením na důchod, s bojem proti inflaci atd. Pak jsou zde faktory, které ovlivnit můžeme, jako např. uživatelsky přívětivá platforma, rozmanitá nabídka nástrojů, do kterých mohou lidé investovat, přínosná edukace apod. V těchto oblastech si troufnu tvrdit, že patříme mezi špičku na trhu, a proto se nám daří.

Vyzkoušejte si investiční platformu XTB na testovacím účtu bez rizika a zdarma ZDE

Čím je práce v XTB unikátní? Jak byste popsal Váš kolektiv?

Unikátní je zejména v rozmanitosti a možnostech uplatnění. Mohu toto posuzovat ze své marketingové pozice, kdy pro nás marketing není jen reklama, jak si často běžní lidé představují, když slyší pojem „marketing“. V rámci marketingového oddělení řešíme branding, PR, SEO, sociální sítě, partnerské sítě, performance marketing a v neposlední řadě také edukaci a veškerý produkovaný obsah.

Pro koho je Vaše investiční platforma vhodná?

Naše investiční platforma je vhodná téměř pro každého. Rádi ji přirovnáváme např. k aplikacím internetového bankovnictví – pokud člověk zvládne takovou bankovní aplikaci, v pohodě zvládne i spravovat své investice v naší aplikaci XTB. Navíc se neustále snažíme dělat naši aplikaci dostupnější pro široké masy. Příkladem takové snahy v praxi je zavedení Frakčních akcií a ETF, díky kterým si lidé mohou koupit pouze zlomky těchto aktiv. Doba, kdy bylo investování pro většinu lidí finančně nedostupné, je už dávno pryč, a investovat se tak dá opravdu již v rádu stokorun, v některých případech i v rádu jednotek korun.

Next article