V Ray Service si i při více než 500 zaměstnancích zachovávají atmosféru rodinné firmy. Týmová spolupráce, otevřená komunikace a lidský přístup nejsou jen prázdné fráze, ale každodenní realita. Záleží jim na názorech lidí, podporují osobní růst a studentům i absolventům dávají reálnou šanci nastartovat kariéru.

Petra Ševčíková
HR Manager
Mezi vaše hodnoty patří zodpovědnost, zručnost a lidskost, jakým způsobem se promítají do každodenního života v Ray Service?
Naše hodnoty opravdu žijeme a vnímáme velmi silně. Zodpovědnost jako základ důvěry mezi kolegy, ale také obchodními partnery. Dodržujeme sliby a hlídáme si tu nejvyšší kvalitu. Na našich produktech závisí životy a toho jsme si vědomi. Zručnost, která také souvisí s kvalitou a promítá se do každodenního života v rozvoji našich kolegů, na kterém si zakládáme. A lidskost, ta je o vzájemném respektu, férovém přístupu a podpoře, ať už vevnitř firmy, nebo navenek.
Jaké příležitosti nabízíte pro studenty a absolventy středních technických a vysokých škol?
Studenti jsou naše budoucnost a my začínáme už od těch nejmenších, kdy pořádáme exkurze už pro žáčky mateřských škol, abychom jim ukázali, co se v takové firmě vlastně dělá. Pak pokračujeme v podobných aktivitách s žáky základních škol a u těch starších už se bavíme o praxích, stážích, brigádách a také s nimi pracujeme na jejich závěrečných pracích. A hlavně nabízíme reálnou možnost uplatnění po škole. Mnoho našich kolegů začínalo jako studenti a dnes zastávají klíčové pozice.

Jak byste popsala vaši firemní kulturu? Co patří mezi oblíbené benefity?
Jsme tady doma. I přesto, že je nás už zhruba 500, tak rodinná atmosféra nás neopouští. Jsme k sobě otevření a pracujeme jako jeden tým, který si vzájemně věří. Ray Service o své lidi s láskou pečuje, a to se mu vrací ve vysoké angažovanosti každého z nás. A co se oblíbených benefitů týče, tak tady se také odráží naše kultura a jedním z nejoblíbenějších jsou právě společné firemní akce, které jsou již legendární.
Díky čemu je pro vaše nováčky adaptace do firmy pohodovým procesem?
To je opět o spolupráci a tady si troufnu říci, že začínáme již v rámci náboru. Je zásadní být k sobě vzájemně už při prvních setkáních otevření, ukázat kandidátům, jaká jsme firma, jaké máme procesy, jakou historii, kulturu a hlavně, jací zde pracují lidé. Pokud se nám vzájemně již při náboru líbí vše, co slyšíme a vidíme, je s největší pravděpodobností díky této upřímnosti vyhráno. Při náboru i adaptaci úzce spolupracujeme s manažery a jsme tady pro ně, abychom jim poskytli veškerou podporu. Ta hlavní péče o jejich nové kolegy je však především na nich.