Home » Boj o talenty » PRÁCE V AUTOMOTIVE OČIMA ZAMĚSTNANCE
Boj o talenty

PRÁCE V AUTOMOTIVE OČIMA ZAMĚSTNANCE

Ve spolupráci se společností Continental
Ve spolupráci se společností Continental

Snad každý si pod názvem společnosti Continental představí pneumatiky, už málokdo ví, že je jejich záběr mnohem širší.

Lubomír Tuček
Country EBR & PR HR Specialist HR Department Continental Automotive Czech Republic s.r.o.

Jakým oblastem se věnuje společnost Continental?

Spousta lidí si značku Continental automaticky spojí s kvalitními pneumatikami, ale už méně z nich ví, že náš záběr je mnohem širší. V České republice pneumatiky vyrábíme jen v Otrokovicích, ke Continentalu však patří také lokality Brandýs nad Labem, Jičín, Adršpach, Ostrava a Horšovský Týn, kde se vyrábí palubní přístroje, řídicí jednotky palivových systémů, brzdové systémy, čerpadla, ostřikovací systémy a mnoho dalšího. Samostatnou kapitolou jsou pak lokality Trutnov, Frenštát pod Radhoštěm a vývojové centrum v Ostravě, které se v průběhu loňského roku transofrmovaly do nové značky Vitesco Technologies.

Zmiňoval jste jednotlivé divize podniku, na co se zaměřuje Vitesco Technologies?

Vznik Vitesco Technologies je reakcí na probíhající změny v automobilovém odvětví. Značka vznikla z původní divize Powertrain a za svůj cíl si neklade nic menšího, než udávat směr v čisté mobilitě a udržitelné dopravě. Odhaduje se, že v roce 2030 bude podíl elektrických a hybridních vozidel na trhu až 50% a Vitesco Technologies chce na trhu hrát vedoucí roli. 

Výhodou pracovat ve společnosti Continental je, že můžeme uplatňovat své nápady a máme před sebou zajímavé kariérní vyhlídky. 

Společnost Continental si zakládá na firemní kultuře. Co to znamená pro zaměstnance?

Konkrétně to znamená, že mohou uplatnit své nápady a mají před sebou zajímavé kariérní vyhlídky. Continental má propracovaný systém osobního rozvoje, a to jak u manažerů, tak u specialistů a kolegů ve výrobě a ve skladu. Kdo dobře odvádí svou práci, je aktivní a chce se učit nové věci, ten se v Continentalu rozhodně neztratí. 

Co je Vaší náplní práce? 

Jsem koordinátor pro oblast brandingu a náboru pro celou ČR. Pracuji tedy s tématy, která nás spojují napříč lokalitami a divizemi. V oblasti brandingu jsem zodpovědný za vystupování značky směrem k veřejnosti, jde např. o brandové kampaně, tiskové zprávy, sociální sítě, partnerství s univerzitami, webové a kariérní stránky. Kromě toho pracuji také na náborových procesech pro Českou republiku a na implementaci nových nástrojů do našich systémů.

Co Vás na tom nejvíce baví?

Rozmanitost. Témat je spousta a baví mě celý svět automotive, protože se v něm pořád něco děje. Patřím mezi nováčky a hodně lidí mě od automotive před nástupem odrazovalo, ale svou zkušenost mohu hodnotit jen pozitivně. Největší podíl na tom mají moji kolegové, s nimiž se skvěle spolupracuje. Jsem součástí týmu podobně smýšlejících lidí se společným cílem, což mě naplňuje. 

Proč Vás od toho odrazovali? 

Pravidla, pravidla, pravidla, budeš jen malé kolečko ve velkém systému apod., jistě to znáte. Jenže tohle je součást identity automotive, navíc se mi to nikdy nezdálo až tak hrozné. V automotive asi nikdy nebudeme mít pet-friendly kanceláře, zato se však do staneme k technologiím, o jejichž existenci lidé obvykle nemají ani ponětí. Pravidla znamenají také férovost, díky nim všichni víme, na čem jsme. Každému bych doporučil vyzkoušet si práci v korporátu, aby měl srovnání. 

Chcete zjistit, jaké to je pracovat v jedné z největších automotive značek na světě? Podívejte se na aktuální nabídku otevřených pozic a nastartujte svoji kariéru.

Next article